Viggo 5 månader

Hej hej.

Ja, nu är det dags igen.
Jag har kommit fram till att det inte är så dumt att skriva lite dagbok ändå.
Livet är ju ändå i slutändan bara de dagar man minns, och man minns dem mycket bättre om man skriver ner vad som händer.

Viggo är nu hela 5 månader, och jag undrar vart tiden tog vägen.
Dagarna liksom flyger förbi utan att man egentligen märker det.
Vart är den där lilla plutten jag fick i slutet av sommaren, som bara var som ett litet knyte och inte kunde göra nånting?
Nu ligger han och skrattar och stoppar allt i munnen och kan rulla och har nästan kommit på hur man ska svälja den där konstiga morotspuréen mamma envisas med.

Jag har märkt att han tittar på mig annorlunda nu också.
Mer igenkännande, mer noggrant och vaket.
När man går för att hämta något, eller försvinner ur sikte ett litet tag kan han bli ledsen och orolig.
Som om han tror att man försvunnit för alltid.
Och ibland när vi t.ex sitter och äter, och han sitter i babysittern på golvet kan man titta mot honom ibland och han sitter och stirrar på mig, och när han märker att jag tittar tillbaka blir han jätteglad.
Och på kvällarna när vi ska sova ligger han också och tittar på mig och tar tag i mina fingrar med sina små fingrar.
Och så fort man tittar bort blir han ledsen.
Så vi ligger och tittar på varandra tills han somnat.
Sen kan jag lägga honom i sin säng.

Det skulle väl egentligen vara skönt att lära honom att somna själv i sin säng nu,
Men jag tror inte riktigt att Jag är redo.
Det är inte bara han som vill ha mig nära. Jag vill också ligga och mysa med honom, och det är klart att det är svårt att lära honom att sova själv om han märker att jag egentligen inte vill det, utan att jag vill att han ska ligga med mig.
Jag ska dra ut på det liiite till.
Men snart så.
Det är väl lite som att sluta röka, det går inte förrän man själv har bestämt sig.

Nu har han vaknat från sin lilla powernap, så nu ska vi nog hitta på nåt bus :)


Viggo 5 månader



En puss från brorsan




Finklädd på julafton. 4 månader



Roligt med finger i mun. 4 månader



3½ månad, och jätteglad



3 månader och stdigt huvud :)


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej Ida, Sarah T här (Sarah & Daniel) ville bara säga va fint du skriver. Kul med bilderna så där också. Såg på Facebook att du hade skrivit nytt :) Ha det så bra gumman kramar

2010-01-21 @ 16:32:59
Postat av: Erica

OJ så tiden går fort!

Superfin pojke du har! :)

Hoppas att allt är bra med dig och familjen!

Pojkvännen sa att du skrev till mig på facebook för ett tag sen, säger han NU :O

Vi har faktiskt fått både en sjal och bärsele redan, men va söt du är som frågar :)

Kramkram!

2010-01-30 @ 22:46:55
URL: http://gravidlangtarefterdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0