V.23

Hej!
Idag går jag in i vecka 23, och jag kände att det var dags för en ny magbild :)



TADAAA!!
Nu börjar jag märka av att man inte kan sitta hursomhelst, för att det är något ivägen.
Jag har hittills gått upp ca 6-7kg, och fler kommer det bli.
Viggo har nu blivit ungefär 27cm från topp till tå, och väger ca 430gram.
Kollade på tv-programmet sjukhuset igår, och då var det en liten tjej som var för tidigt född, närmare i V.24, och nu var hon 2 veckor gammal.
Kändes konsigt att tänka på att jag skulle kunna föda om en vecka, och att barnet ändå har en liten chans att överleva.
En sån har jag i magen, tänkte jag.
En liten rynkig hårig skröpplig bebis.
Men jag hade nog tänkt vänta lite till med o föda :)
Jag menar, vi har ju fortfarande ingenstans att bo, något som verkligen börjar bekymra mig.
det är sånt jag ligger och tänker på om kvällarna när jag ska sova, och det knyter sig i magen.
De har hört av sig från bostadsförmedlingen iallafall, men de kom inte med några muntra besked direkt...
Och Tobias har varit på banken och fått veta att vi trorligtvis inte får låna så att det räcker till en liten sketen etta ens.
Så det börjar kännas lite nervöst.Men det löser sig nog tillslut. Hoppas jag.

Just nu är jag uppe i Söderhamn och har påbörjat min intensivutbildning för körkortet, och det går ganska bra så jag hoppas att jag klarar det.
Då skulle vi ha ett problem mindre :)
Men då måste jag plugga, så de ska jag nog göra nu.

Måste bara lägga upp en bild på mina älsklingar också.
Sådan far sådan son, som man brukar säga :)


♥Älskar er♥



Kommentarer
Postat av: Annie

Jag önskar att jag hade en lägenhet till er i bakfickan, men det är ju inte så vanligt tyvärr.



Kan ni inte få hjälp av familj och släktingar? Kanske dom kan låna lite pengar eller liknande?



Håller tummarna för er!

2009-05-27 @ 01:37:34
URL: http://hummsan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ett jätte grattis till dig idag efter 12 år i skolan.

Tack för att vi får ta del av dina underbart skriva tankar under den här resan i ditt liv. Jag tror att vi som läsar och som varit gravida kan känna igen sig i att vara så lycklig och samtidigt så oroligt undrande över hur allt ska bli. En jätte kram och jag hoppas att vi snart får se dig här hemma för att fira din examen. kajsa

2009-06-12 @ 13:51:19
Postat av: thilda

hej ida! länge sen va det:)

vi har en lägenhet i hägersten som står tom, skulle kunna kolla om du får hyra den i andra hand.. har ingen aning om det är möjligt.. men man kan ju alltid kolla.

fast o andra sidan så ligger det väl helt och hållet fel till med caspars dagis, och mamma och så.. ni behöver väl kanske bo där ute?

men om du vill så kan jag kolla!

kram på dig!

2009-06-15 @ 15:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0