Mycket har hänt.

Hej!
Ligger i sängen och skriver.
Kände att det är dags för en liten uppdatering.
Var väldans länge sen jag skrev, och det är ju en del som har hänt.
Har massa fina bilder jag ville läga upp, men jag hittar inte kamerasladden... Attans.
Men en väldigt trevlig sak är att jag lyckades ta mitt KÖRKORT :)
på första försöket o allt.
Skönt att ha det ur världen, och det bästa är att jag nu har lite tid att få lite bättre körvana tills Viggo kommer,
för jag vill verkligen inte sätta mig i en bil och köra med min nyfödda när jag inte är sådär 100% säker på vad jag gör.
Visserligen är han ju med mig nu också när jag far omkring i stockholms hetsiga trafik, men hans små sparkar är nog inte lika distraherande som han kommer att vara när han är brevid mig :)
En annan sak är att jag tagit Studenten.
Känns konstigt att skolan är över..
Fast betygen kunde ju varit bättre, och jag har lite att ta igen i höst.
Men vi får se hur det blir, för man vet ju inte när jag hade tänkt föda exakt, och sen vet man ju inte hur Viggo är och om det är möjligt att ha med honom i skolan.
Ett skrikigt kolikbarn kan vara lite jobbigt när man har lektion, men vi får se.

Mamma kom på avslutningen, och hon hade precis varit i drottningholm och jobbat med sin häst, så hon tog med honom upp till skolan och stod och väntade när vi sprang upp.
När man inte kan fira med att dricka skumpa får man hitta andra sätt att roa sig på :)


Imorgon går jag in i vecka 27, vilket innebär att det är ungefär 3 månader kvar tills han bör titta fram.
han är ungefär 35cm lång och väger 700-750gram. Fast det står olika överallt, och de utvecklas ju i sin egen takt, så det får man nog ta med en nypa salt.
Var hos barnmorskan och mätte magen för ett tag sen, och allt såg normalt ut.
Fick lyssna på hjärtluden också, och de lät som en galloperande häst. 150 slag i minuten!
Men det är ju som det ska, och han verkar må bra.
Hade dock fått lägre järnvärden och måste äta två järntabletter om dagen + två Mitt Val Kvinna kosttilskott.
Det tycket inte magen om...
Men snart kan jag äta bara en om dagen igen när kroppen samlat på sig ett litet förråd.
Har haft semester en vecka nu vid midsommar, och jag Tobbe, Casper och tobias syster Annelie spenderade veckan ute på deras landställe i skärgården.

Maginspektion :)
Kändes som att det verkligen behövdes en paus från vardagen och boendesökande och jobb och allt annat som snurrat runt i huvudet på mig den sista tiden, och en vecka med sena frukostar och mys hela dagarna var perfekt.

För många år sen fick vi barn i min familj en sånhär jättestudsmatta, men nu när vi blivit stora så kände jag att det var dags att ge den vidare, så vi tog med den ut till landet för att så många barn som möjligt skulle kunna ha kul med den, men så var det ju lite kul att hoppa ändå, så även om man inte ska hoppa när man är gravid var jag tvungen att prova bara liiite :)
men nu har klockan blivit massor och jag ska jobba imorgon, så jag får ta resten en annan gång.
hej så länge!

Kommentarer
Postat av: erorikoka

du glömde att jag inte har vuxit uupp riktigt än och fortfarande uppskattar studsmattor:O nä kanske var dags o släppa det:P

du var fin uppe på hästen:)

2009-06-23 @ 22:08:11
Postat av: katarina

grattis till körkortet, bra jobbat!

2009-06-25 @ 17:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0