vattengympa för gravida - lugnt och fridfullt?

Hejhej!
Har inte skrivit på ett tag då vi inte haft någon dator, men nu passar jag på när det är lugnt på jobbet :)
Igår var jag på mitt första pass vattengympa för gravida, och jag måste säga att jag ändå blev lite förvånad över vad det innebär.

Lungt och fridfullt, avslappning, mys.
Det här är bilderna man oftast får se, men det stämde inte riktigt överens med hur det egentligen var.
Tänk er istället 15 höggravida kvinnor i 30-årsåldern i en liten pol skutta omkring med skumgummihantlar och stånka och stöna och skvätta vatten.
Eller stå och få instruktioner om att vi ska knipa till max ända från analen till urinröret.

Inte för att det var dåligt på något sätt, absolut inte.
Jag blev bara aningens förvånad.
Kunde inte låta bli att skratta lite åt oss när vi trampade runt där i vattnet, och tänkte att det måste se väldigt komiskt ut hela grejjen.
Men det var väldigt skönt att få röra lite på sig annat än att bära kartonger och matkassar och släpa barnvagnar och allt som vardagen hör till.
Men sammandragningarna är förståts lite jobbiga.
Men de kändes inte lika påfrestande i vattnet.

Men jag kanske ska köra en kort uppdatering över sista tiden då, eftersom jag varit bort ett tag.
Det största som har hänt är väl egentligen att vi nu har flyttat och bor i vår nya lägenhet.
Flytten var väldigt jobbig och påfrestande, dels för att Tobias var på semester i Europa den veckan, och dels för att det blev så försenat.
Vi skulle egentligen ha haft tillgång den 1a augusti, men så sa hon att hon gärna ville ha helgen på sig också, och det gick ju bra, för jag jobade då.
Men jag räknade iaf med att det skulle stå tomt på måndagen, men så blev det inte...
Jag ville ju såklart få ut henne så jag kunde börja måla och fixa eftersom jag tagit ledigt hela den veckan.
Så jag erbjöd mig att hjälpa till och körde grejjer o lite sånt.
Det var iaf väldigt struligt allting, och trött blev jag.
Nu är jag också trött och har sammandragningar hela tiden, så jag får nog fortsätta en annan dag...

Men jag kan ju kort berätta att jag och Tobias förlovade oss kvällen när han kom hem den 7e :)

Och att den sk, slemproppen, en slempropp helt enkelt som sitter i livmoderhalsen, lossnade i förrgår.
Hade klagat om sammandragningar på jobbet hela dagen, och när jag kom hem började jag blöda och slemma.
Mysigt. ^^
Sen kom sammandragningarna oftare, ungefär med 10 min mellanrum och gjorde ont som satan. då blev jag lite orolig och tänkte nästan att jag skulle föda för tidigt.
men efter några timmar blev det bättre igen, och jag fick sova lite på natten.
Ringde barnmorskan dagen efter, och hon tyckte jag skulle ringa förlossningskliniken.
Trodde jag skulle bli avfärdad, vilket jag såklart blev, men ändå så skällde de lite på mig för att jag inte ringt på kvällen.
Varför ska man göra det om man bara blir avfärdad kan man tänka..
Idag har jag också haft mycket sammandragningar, även nu med 10-15 min mellanrum, och det gör det lite svårt att jobba.
Men vi är redan lite underbemannade här på jobbet, och på mitt konto är det tomt, så jag skulle verkligen behöva jobba de här sista 2 veckorna, även om det blir jobbigt.
men vi får se vad som händer. Går det så går det.
Jag skulle gärna ligga hemma och mysa och klappa magen hela dagarna, men det blir man ju inte rik av :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0