Hemgång!

Imorgon får vi åka hem!  : )
Hade räknat med att vi skulle få stanna här mycket längre, men imorgon får vi alltså komma hem.
Känns väldigt skönt.
Har fått lära mig göra, hmm, vad hette det nu igen,
Jaja, när man ska sondmata ska man först suga upp lite magsaft och testa på lackmuspapper för att se om sonden sitter rätt, och det känns lite läskigt men det har gått jättebra och jag känner mig faktiskt trygg med att åka hem.
Dessutom kommer vi få hemsjukvård, han är alltså fortfarande inskriven här, men det kommer hem någon ungefär varannan dag under vardagar och väger och byter sond om det behövs och ger vägledning om man undrar något.
Helt perfekt.
Tror att man nästan velat ha hembesök nån gång även om barnet varit fullgånget när det kom, bara för att kunna ställa de där frågorna som dyker upp längs vägen.
Viggo mår alltså bra, och gör hela tiden framsteg med ammningen, även om han blir väldigt trött ibland och inte orkar amma alls.
Men det beror på åldern, och när han väl orkar amma så gör han det helt rätt.

men nu kommer det nog bli ett litet uppehåll i skriveriet igen, eftersom vårat internet inte funkar hemma.
men jag återkommer med bilder och uppdatering lite senare.

Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så jävla duktig!!

Här är jag typ stolt över att ha bytt lakan och du fiser ut en unge och är Mamma!

Det är verkligen skitroligt att han är ute, längtar efter att se er! Du Är Världens Bästa Mamma! Ta hand om er!

2009-09-01 @ 00:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0